MERTUA

Bab 2 “Mak dari mana ni?” Aku tanya mak mertua aku. “Dari bilik. Tengok kamu termenung kat situ, dah macam nampak hantu. Kenapa?” Mak mertua aku menghampiri aku. Aku memandang ke arah sinki. Tiada siapa di situ. Aku pandang keliling dapur, mencari sosok tubuh yang tadi. Mak mertua aku pun ikut aku pandang keliling dapur,…Read more MERTUA

MERTUA

Bab 1 “Mak makan apa tu?” aku tanya mak mertua aku bila aku nampak dia tunduk macam menjilat lantai. Lain macam rupa mak mertua aku. Mak mertua aku tak jawab soalan aku, dia terus juga menjilat-jilat ke lantai. Aku melangkah perlahan ke arah depan mak mertua aku. Nak tengok apa yang dimakannya di atas lantai…Read more MERTUA

BILA BULAN TERBELAH DUA

Bab 22 “Tolong! Tolong!” sayup sekali kedengaran bunyi suara meminta tolong. Namun solat perlu dihabiskan hingga salam terakhir. Sebaik salam akhir dilafaz, masing-masing menoleh ke arah sayupnya laungan meminta tolong. Semua para jemaah berpandangan sesama sendiri. “Bunyinya seperti dari arah barat,” kata Tok Putih perlahan. “Biar aku pergi siasat,” kata Raja Waris lalu terus mengembangkan…Read more BILA BULAN TERBELAH DUA

BILA BULAN TERBELAH DUA

Bab 21 Sebaik beberapa titis air penawar tersebut dimasukkan ke dalam mulut Ahmad, warna di tubuh Ahmad berubah perlahan-lahan. Urat yang menggelembong tadi kembali surut seperti asal. Kulit Ahmad yang tadinya kering seakan bersisik, mula berubah lembab seperti kulit manusia biasa. Sedikit demi sedikit warna kulit Ahmad kembali kemerahan. Tapi Ahmad masih tak sedar, tak…Read more BILA BULAN TERBELAH DUA